Poznaj osobę, która stoi na straży Twoich praw w Instytucie. Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta i Komunikacji Społecznej wspiera pacjentów w trudnych sytuacjach, dba o przejrzystą komunikację i pomaga rozwiązywać ewentualne problemy związane z leczeniem i opieką.
Kinga Wojtaszczyk
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta i Komunikacji Społecznej
Godziny przyjęć:
Poniedziałek: 14:15 – 16:00
Wtorek: 13:45 – 15:00
Środa: 13:45 – 15:00
Czwartek: 13:45 – 15:00

Absolwentka studiów z zakresu edukacji zdrowotnej i profilaktyki uzależnień, prawa medycznego, bioetyki i socjologii medycyny, a także prawa farmaceutycznego, farmakoekonomiki i zarządzania w ochronie zdrowia. Od lat zaangażowana w działania na rzecz poszanowania godności, bezpieczeństwa i praw osób korzystających z systemu opieki zdrowotnej.
Posiada bogate doświadczenie praktyczne i dydaktyczne, zdobyte dzięki licznym specjalistycznym kursom m.in. z zakresu prawa medycznego, komunikacji interpersonalnej, efektywnej współpracy z pacjentami – w tym osobami z zaburzeniami psychicznymi – oraz zasad prowadzenia dokumentacji medycznej.
Jest współautorką poradnika dla pacjentów „Jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia”, nagrodzonego przez OSOZ tytułem Srebrnego Lidera w kategorii „Działalność na Rzecz Pacjenta”. Współtworzyła również rozdział w monografii naukowej „Etyczno-prawne uwarunkowania opieki nad pacjentem” pod redakcją Ewy Baum, Doroty Karkowskiej, Arkadiusza Nowaka i Rafała Staszewskiego.
Prowadziła liczne szkolenia z zakresu systemu ochrony zdrowia i praw pacjenta, adresowane głównie do organizacji pacjenckich, wspierając je w lepszym zrozumieniu procedur i możliwości dochodzenia swoich praw. Dzieli się wiedzą także ze studentami – prowadząc zajęcia dydaktyczne m.in. z praw pacjenta na Wydziale Pielęgniarstwa.
Współpracuje z Fundacją MY Pacjenci – niezależną organizacją działającą na rzecz wzmocnienia roli pacjentów w systemie ochrony zdrowia. Fundacja koncentruje się na promowaniu partycypacji społecznej w podejmowaniu decyzji dotyczących polityki zdrowotnej, rozwijaniu dialogu między pacjentami a instytucjami publicznymi oraz na tworzeniu rozwiązań, które sprzyjają zwiększeniu podmiotowości pacjentów.
Z ramienia Fundacji uczestniczy w inicjatywie „Łączy nas pacjent”, w ramach której pełni dyżury telefoniczne w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta. Dzięki tym działaniom wspiera osoby poszukujące informacji i pomocy w zakresie przysługujących im praw, ułatwiając im orientację w systemie ochrony zdrowia i dostęp do należnych świadczeń.